O projektu RISE

Projekt RISE (Remote Inquiry of Science Education) je ERASMUS+ projekt, ki se osredotoča na potrebe učiteljev naravoslovja pri eksperimentalnem delu na daljavo. Rezultati pa ne bodo naslovljeni zgolj na pouk na daljavo, temveč tudi na druge situacije, npr. učenčevo daljšo odsotnost zaradi bolezni ali eksperimentalne domače naloge, saj aktivnosti temeljijo na enostavno dostopnih pripomočkih.

Med pandemijo COVID-19 je bilo eksperimentalno delo kot metoda učenja v veliki meri zanemarjeno, posledično učenci niso bili deležni ustreznih naravoslovnih znanj, ki so se izkazala kot primeri dobrih praks. RISE projekt se osredini na IBL (Inquiry Based Learning), pristop, kjer učenci z lastnim zanimanjem, načrtovanjem in izvedbo eksperimenta na podlagi opazovanja in zbiranja meritev sestavijo zaključke. In s tem postanejo lastniki lastnega učenja. Ti učenci potem lažje pristopajo k problemskem učenju in demonstracijskim eksperimentom.

Projekt se je začel meseca marca 2021 in se zaključi februarja 2023.

Cilji projekta

a.) Spodbujanje in podpora učiteljem naravoslovja za izvajanje eksperimentalnega dela na daljavo. Cilj bo dosežen prek srečanj učiteljev (PLCTProfessional Learning Communities of Teachers ) s prilagajanjem obstoječih in oblikovanju novih učnih enot učenja z raziskovanjem na daljavo.

b.) Zagotoviti učiteljev profesionalni razvoj, ki ga podpira skozi raziskovanje lastne prakse. Cilj bo dosežen znotraj srečanj PLCT ( Professional Learning Communities of Teachers ), učitelji pa bodo usposobljeni izvesti raziskavo lastne prakse (PI-Practitioner Inquiry).

c.) Razviti e-zbirko učnih enot učenja z raziskovanjem (IBLInquiry Based Learning ), prilagojene delu na daljavo. Razvijale se bodo skozi PLCT ( Professional Learning Communities of Teachers ) srečanja učiteljev in oblikovane v sodelovanju s partnerskimi organizacijami. Učitelji bodo njihovo učinkovitost preverili z uporabo raziskave lastne prakse (PI-Practitioner Inquiry). To predstavlja tudi prvi rezultat projekta RISE.

d.) Oblikovati in organizirati tečaj učiteljevega profesionalnega razvoja na daljavo za usposabljanje učiteljev, začetnikov v IBL (Inquiry Based Learning) k implementaciji in organizaciji učinkovitega PLCT (Professional Learning Commmunities of Teachers) v domačem okolju.

e.) Oblikovati in organizirati tečaj učiteljevega profesionalnega razvoja na daljavo za usposabljanje učiteljev, izkušenih v IBL (Inquiry Based Learning) k implementaciji in izvedbi raziskovanja lastne prakse (PI-Practitioner Inquiry) z namenom ugotavljanja učinkovitosti lastnih metod.


RISE je projekt No. 2020-1-SI01-KA226-SCH-093576 financiran pod okriljem ERASMUS+ Programa KA2 in podpisan s strani Nacionalne agencije CMEPIUS Slovenija.

“Izvedba tega projekta je financirana s strani Evropske komisije. Vsebina publikacij (komunikacij) je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.”